Titta Kokkonen

Karjala / Haulikko

Olen 40-vuotias nainen Pohjois-Karjalasta ja harrastanut kyyhkyn, sorsan ja metsäkanalinnun metsästystä aktiivisesti 16 vuotta. Lisäksi olen ottanut “leipälajikseni” 12 vuotta sitten myös hirvenmetsästyksen.

Koiraharrastaminen metsästyksen parissa on hyvin tärkeä osa lajia minulle. Omistan yhdessä mieheni kanssa tällä hetkellä 3 jämtlanninpystykorvaa ja yhden käyttölinjaisen labradorinnoutajan, joiden kanssa harrastetaan koetoimintaa ja metsästystä tiiviisti.

Ampumaan olen opetellut kantapään kautta kaikki konstit ja kavereiden neuvot kokeillen, mutta tuntuman sain haulikkoammuntaan vasta ammattivalmentajilta. Juurikin haulikkokoulun kautta pistimme meikäläisen paketin täysin uusiksi, jonka jälkeen on ampuminen tullut huomattavasti helpommaksi ja osumat varmemmiksi.

En ole mikään kilpa-ampuja, mutta uskoisin että omalla kokemuksellani voin tuoda jotain myös niille, jotka painivat samojen ongelmien kanssa kun itse vielä hetki sitten tein. Toimin Nurmeksessa koulutusavustajana.